Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Náročné chování v základní škole a možnosti jeho řešení
Martínek, Vojtěch ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice náročného chování u žáků na druhém stupni jedné vybrané základní školy. Výstupem práce je zjištění úrovně informovanosti pedagogů o výskytu náročného chování žáků dané školy, možnostmi jeho řešení a povědomí o institucích, se kterými mohou na řešení náročného chování žáků spolupracovat. Bakalářskou práci tvoří dvě části, a to teoretická a výzkumná. Teoretická část se zaměřuje na popis syndromu ADHD, obranné mechanismy a obecné zásady přístupu k žákům ze strany pedagogů. Dále se práce věnuje vybraným typům rizikového chování a možnostem řešení ze strany školy. Výzkumná část obsahuje výsledky průzkumu realizovaného kvantitativní metodou prostřednictvím techniky dotazníku pro pedagogy vybrané základní školy a je doplněna rozhovorem se školním metodikem prevence sociálně patologických jevů. Cílem průzkumu bylo zjistit četnost výskytu jednotlivých typů náročného chování, informovanost o možnostech řešení náročného chování a které způsoby řešení učitelé používají u tohoto chování ve své praxi. Rozhovor se školním metodikem prevence doplňuje výstupy z dotazníků a poskytuje pohled ze strany odborníka na tuto problematiku v dané škole. Výsledná data jsou prezentována formou grafů a jejich popis doplňují informace z rozhovoru se školním metodikem prevence. V závěrečné...
Prevence specifických poruch chování a učení v předškolním věku
Vacková, Tereza ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku prevence specifických poruch chování a učení u dětí v předškolním věku. Cílem bakalářské práce bylo zjistit povědomí a zkušenosti rodičů o preventivních opatřeních u dětí v předškolním věku a dopady realizovaných preventivních opatření. V teoretických východiscích je popsána problematika prevence, specifických poruch chování a specifických poruch učení. Práce se dále zaobírá včasným odhalením poruchy a spoluprací a komunikací mezi rodiči a odborníky a odborníky samotnými. Empirickou část tvoří smíšený výzkum - závěry zpracování dotazníku, polostrukturovaný rozhovor s rodičem, s psychologem a speciálním pedagogem/logopedem a případové studie. První výzkumnou technikou byl dotazník, který byl zaměřen na zjištění povědomí a zkušenosti rodičů o preventivních opatřeních, jejich spokojenost s nastavením a jejich realizací. Dále byly zpracovány tři případové studie, které nám ukázaly dopad realizovaných preventivních opatření, pohledy a postoje rodiče a odborníků na danou problematiku. Pro zpracování a věrohodnost závěrů byla dále využita technika rozhovoru, který byl realizován s poradenským pracovníkem (psychologem, speciálním pedagogem/logopedem) a s rodičem. Rozhovory byly zaměřeny na informovanost rodiče o preventivních programech, včasnou informovanost ze...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.